ourfriends

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

أستحلفك بالله ألا ترحل قبل أن تدعو بهذا من قلبك .. اللهم فك أسر المستضعفين فى فلسطين وغزه وأنصرهم يا رب العالمين اللهم وفق طلاب المسلمين واللهم بفضلك وفق جميع طلاب المنتدى فى الإمتحانات .. انك ولى ذلك والقادر عليه

المواضيع الأخيرة

» هو في ايه بيفضل علي حالو ؟؟
رجل قتل 99 رجل(ارجو المناقشه فى هذا الموضوع) Emptyالجمعة سبتمبر 16, 2011 4:15 am من طرف omnia hassan

» قصه مرعبه خلي بالك
رجل قتل 99 رجل(ارجو المناقشه فى هذا الموضوع) Emptyالأربعاء سبتمبر 14, 2011 12:17 am من طرف totti

» الولد وشجرة التفاح
رجل قتل 99 رجل(ارجو المناقشه فى هذا الموضوع) Emptyالإثنين سبتمبر 12, 2011 10:46 pm من طرف totti

» فوازير وحلها
رجل قتل 99 رجل(ارجو المناقشه فى هذا الموضوع) Emptyالإثنين سبتمبر 12, 2011 7:15 pm من طرف totti

» عيد ميلاد نواره المنتدي
رجل قتل 99 رجل(ارجو المناقشه فى هذا الموضوع) Emptyالإثنين سبتمبر 12, 2011 6:43 pm من طرف omnia hassan

» تــــــــــــــــــرحــــيـــــــــــــــــب
رجل قتل 99 رجل(ارجو المناقشه فى هذا الموضوع) Emptyالأربعاء سبتمبر 07, 2011 5:29 pm من طرف omnia hassan

» حبة رومانسية
رجل قتل 99 رجل(ارجو المناقشه فى هذا الموضوع) Emptyالأربعاء سبتمبر 07, 2011 4:42 pm من طرف omnia hassan

» احن لطفولتي
رجل قتل 99 رجل(ارجو المناقشه فى هذا الموضوع) Emptyالأربعاء سبتمبر 07, 2011 2:40 pm من طرف admin

» الكافية الملعون
رجل قتل 99 رجل(ارجو المناقشه فى هذا الموضوع) Emptyالأربعاء سبتمبر 07, 2011 1:39 pm من طرف omnia hassan

تصويت

دخول

لقد نسيت كلمة السر

المتواجدون الآن ؟

ككل هناك 3 عُضو متصل حالياً :: 0 عضو مُسجل, 0 عُضو مُختفي و 3 زائر

لا أحد

[ مُعاينة اللائحة بأكملها ]

أكبر عدد للأعضاء المتواجدين في هذا المنتدى في نفس الوقت كان 32 بتاريخ الأربعاء مارس 01, 2023 5:20 pm

4 مشترك

رجل قتل 99 رجل(ارجو المناقشه فى هذا الموضوع)

البرنسيسه
    البرنسيسه
    نجم يحبه الاخرين
    نجم يحبه الاخرين

انثى
    العمل/الترفيه : رايقه
    المزاج : عالى
    مساهمه : 0
    مشاركه : 27846

رجل قتل 99 رجل(ارجو المناقشه فى هذا الموضوع) Empty رجل قتل 99 رجل(ارجو المناقشه فى هذا الموضوع)

مُساهمة من طرف البرنسيسه الخميس أبريل 02, 2009 8:46 pm

السلام عليكم و رحمه الله و بركاته هذه القصه قصت على اليوم
    و اعتقد انها حقيقيه
    فى يوم كان رجل قاتل 99 رجل ففكر انه يتوب فذهب الى شيخ فقال له انا قتلت 99 رجل هل من الممكن ان اتوب ؟ فقاله له لا فقتل الرجل الشيخ و قال 100 ثم ذهب الى شيخ اخر و قال له انا قتلت99 و ذهبت و ذهبت الى شيخ مثلك و قال لى لا يمكن لك الاتابه فقتلته فقال له الرجل يمكنك الاتابه ففكر الرجل انه يذهب الى مدينه اخره الاتابه فيه بدلا من المدينه التى كان يفعل بها المعاصى و بالفعل ذهب و هو فى الطريق مات فالملائكه لم تعرف تتدخله النار ام الجنه؟؟؟؟؟؟؟
    اشوف راى كل واحد هل هوا يدخل النار ام الجنه ؟؟؟ فى النهايه ساقول لكم ما الذى حدث؟؟
    ارجو ان اكون وفقت فى كتابتى للموضوع
    و شكرا
    admin
    Admin
    Admin

ذكر
    العمل/الترفيه : طالب قرب /تحت المطر
    المزاج : يعشق الحياه وحبيبه
    مشاركه : 28059

البدايه
    الاول:
    رجل قتل 99 رجل(ارجو المناقشه فى هذا الموضوع) Left_bar_bleue3/3رجل قتل 99 رجل(ارجو المناقشه فى هذا الموضوع) Empty_bar_bleue  (3/3)

رجل قتل 99 رجل(ارجو المناقشه فى هذا الموضوع) Empty رد: رجل قتل 99 رجل(ارجو المناقشه فى هذا الموضوع)

مُساهمة من طرف admin الجمعة أبريل 03, 2009 1:40 am

لا والله معرف لما اقابله ممكن اقولك دي حاجه بايد ربنا هو اللي برحمته هيدخله الجنه ويعفو عنه لاما بغضبه يدخله اسفل قاع النار
    البرنسيسه
    البرنسيسه
    نجم يحبه الاخرين
    نجم يحبه الاخرين

انثى

رجل قتل 99 رجل(ارجو المناقشه فى هذا الموضوع) Empty رد: رجل قتل 99 رجل(ارجو المناقشه فى هذا الموضوع)

مُساهمة من طرف البرنسيسه الجمعة أبريل 03, 2009 7:40 pm

انا يا محمود مش قصدى كده خالص انا قصدى ان كل واحد يفكر بتفكيره الخاص به و يقترح اذا كان يدخل الجنه ولا النار و لو مش عاجبكوا الحكايه ديه انا ممكن اكمل القصه و خلاص بس انا كان نفسى نتناقش فى الموضوع مش اكتر
    admin
    Admin
    Admin

ذكر
    العمل/الترفيه : طالب قرب /تحت المطر
    المزاج : يعشق الحياه وحبيبه
    مشاركه : 28059

البدايه
    الاول:
    رجل قتل 99 رجل(ارجو المناقشه فى هذا الموضوع) Left_bar_bleue3/3رجل قتل 99 رجل(ارجو المناقشه فى هذا الموضوع) Empty_bar_bleue  (3/3)

مُساهمة من طرف admin السبت أبريل 04, 2009 1:34 am

اكيد بالعقل وبالمنطق هيدخل النار بالثلث ده ولو كان في نيته القتل علشان القتل انما لوحاجه تانيه ممكن يدخل الجنه وامراه حبست هر في بيتها ولا تطعمه ولاتقيه فدخلت النار
    ورجل سقي كلب بخفيه دخل الجنه

والله اعلم
    ميدو الاهلاوي
    ميدو الاهلاوي
    نجم يحبه الاخرين
    نجم يحبه الاخرين

ذكر
    العمل/الترفيه : طالب
    المزاج : full offعلى الاخر
    مشاركه : 27781

مُساهمة من طرف ميدو الاهلاوي السبت أبريل 04, 2009 10:01 am

انا فعلا سمعت الحكاية دي قبل كده بس مش فاكر التفاصيل بالظبط بس المغزى الرئيسي من القصة انك مش محتاج وسيط بينك وبين ربنا عشان تتوب "واذا سألك عبادي عني فأني قريب اجيب دعوة الداع اذا دعان "
    وان التوبة جائزة في كل وقت وحين ما دامت نصوحا

والله اعلي واعلم
    البرنسيسه
    البرنسيسه
    نجم يحبه الاخرين
    نجم يحبه الاخرين

انثى

مُساهمة من طرف البرنسيسه السبت أبريل 04, 2009 3:19 pm

برده انتا يا ميدو مش فاهم اصدى انا هقول النهايه و امرى الى الله
    هو ان الملائكه لا تعرف تدخله النار ام الجنه فحسبوها بان لو ذهب بخطوة عن نصف المسافه بين المدينتين كان له الجنه و لو كان اقل بخطوة بين المدينتين كان له النار و بالفعل وجدوه مشى خطوة زياده عن النص بين المدينتين فدخل الجنه
    nosa
    nosa
    صديق علي حق
    صديق علي حق

انثى
    العمل/الترفيه : طالبه
    المزاج : رايقه على الاخر
    مشاركه : 27741

مُساهمة من طرف nosa الجمعة أبريل 10, 2009 11:12 pm

اكيد كان هايدخل الجنه لانه تاب وعقد النيه وقرر انه يتوب بجد
    والاعمال بالنيات وانا سمعت القصه دى قبل كده وقالو انه تاب
    توبه لو وزعت على اهل الارض لكفتهم والله اعلم.........

الوقت/التاريخ الآن هو الخميس مارس 28, 2024 1:22 pm